Saturday, January 07, 2006

Scandinavian Minimalism

Image hosted by Photobucket.com"So American guys don't shave, do they?" Swedish guy asked.

"They don't shave what? Like, their faces?" I replied, slightly surprised.

"Like, they don't shave their, um...upper body?"

"Why would you shave your upper body?"

"Why would you not shave your upper body?"

"Ummmmm...."

Clearly, if you are in the same kind of woolly predicament as Andy Stitzer in The Forty Year Old Virgin, some kind of hair removal might be in order, but this is not necessarily necessary if you only have three chest hairs to speak of.

Don't get me wrong. I'm definitely not against a little hair maintenance, especially when it comes to trimming certain nether regions, but it seems to me that head-to-toe hair removal is just a really bad case of whisker burn waiting to happen, unless you are really, really diligent in your daily shaving rituals.

Men are supposed to have a little hair. As I said, I don't mean that I want to curl up with Yogi the Bear every night, but really, I don't really mind a little fuzz here and there.

Apparently, head-to-chest hair removal (please reassure me that Swedish guys don't normally shave their legs) is quite a common phenomenon among the Strong, Silent, Nordic type. Wild Child has gotten reports from several men's locker rooms that this is indeed the case among many Swedish males.

Now I have to ask: isn't this taking Scandinavian minimalism to an entirely new, and inappropriate, level?

"Honey, can you please pass me the razor?"

6 Comments:

Blogger anna said...

Haha. Jag vet knappt om jag vågar berätta om killarna som står och plockar hår från varandra med pincett. Då pratar jag om blivande brandmän, något av det mest macho yrke man kan ha.

4:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nej! Men vad tusan nu då. Killar ska ju ha lite hår på diverse ställen. Tycker jag i alla fall.
Raka bröstet? Vad är det för fånig idé? Hårig rygg är väl kanske inte så sexigt, men vem bryr sig.
Klart att det ska vara lite hår! Så det så :)

4:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

At least it grows back, unlike foreskins...

7:48 PM  
Blogger fenix said...

Jag tycker att det inte är mer än rättvist att killar som tycker tjejer ska vara hårfria får ta bort sitt eget hår. Jämlikhet ner i minsta detalj. ;)

Och varför, varför, varför har tandläkare alltid håriga händer?! Och varför råkar alltid JAG ut för dem? *urk*

8:07 PM  
Blogger PGW said...

Anna, pincett ..? alltså varför ..?

9:47 PM  
Blogger zytroop said...

o.o jag hittade din blogg idag, den är helt klockren. Stockholm låter ju helt absurt, är man verkligen så hemmablind?

Att raka överkroppen känns väldigt Stockholmskt, jag kan inte se Svensson i Falun raka bröstet. Att raka eller ansa brösthåret är inget jag stör mig på att killar gör, men att tycka att hår på bröstet är ÄCKLIGT?! (Och det är många killar i gymnasiet som gör det ska jag säga, oj oj oj är något jag märker efter gympan) Jag förstår inte var ifrån folk fick för sig att hår på bröstet är äckligt, det är ju det manligaste som finns. Okej en matta av hår på bröstet är väl inte det hetaste, men du förstår.
Att raka benen är däremot inget vanligt, det är helt plötsligt fjolligt.

Ja det är hårt med kroppshygien.

12:51 AM  

Post a Comment

<< Home