Wednesday, November 16, 2005

Vart är svengelska språket på vägen? (or, why I'll never learn proper Swedish)

Hej Sven!

Jag sitter här med min laptop och blev jätte glad när jag loggade in och fick se en mejl från dig i min inbox. Vad nice! Det var tur att du ramlade in på min sida när du surfade runt. Jag har som policy att aldrig gå på dejt med nån jag inte har chattat med först på MSN. Vad har du för username?

Trivs du med ditt jobb som business manager? Det verkar vara att jag själv jobbar som pro bloggare nuförtiden.

Well, that's it for now.

Ciao, baby!

F. Curiosa

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

troligtvis i diket om du inte ser henne.

10:19 PM  
Blogger Curiosa said...

maybe this should be "vart är svenska på vägen?" i never claimed to speak proper swedish...i'm entitled to a few mistakes now and then.

11:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

yes you are

8:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

Först läste jag texten och förstod inte poängen. Sen läste jag en gång till. Vårt svenska språk är verkligen misshandlat. Kul inlägg!

Mr Right
http://bengtsson.net/

11:57 AM  
Blogger Curiosa said...

mr. right, thanks!

4:05 PM  

Post a Comment

<< Home